2009-05-20

Fem i tolv...

Idag har jag lämnat in mitt bidrag till ett konstprojekt arrangerat av Female Artwork of Sweden i samarbete med Rosa Bandet. Temat är Survivor, och bidragen ska bestå av en text och ett konstverk. Projektet är indelat i två delar - en bok och en utställning. Deadline är idag, därav rubriken. :)

Är stolt över mig själv att jag inte bangade, trots den enorma prestationsångest som jag har känt inför det här projektet. Men det hade varit än värre att fega ut och inte delta, speciellt som det är ett samarbete med Bröstcancerforskningen. Min mamma dog i bröstcancer, så av förklarliga skäl har det här projektet legat mig extra varmt om hjärtat.

Bidragen får inte ha varit publicerade tidigare så jag kan inte lägga ut bilden och dikten här på bloggen, men förhoppningsvis (d.v.s. om jag kommer med) får ni se dem i boken. För ni köper väl boken när den kommer? *sträng blick* ;) Mer information kommer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul! Klart man köper boken när den kommer!

Elinleticia

carra sa...

Elinleticia: Ja det är verkligen ett behjärtansvärt projekt, och jag är stolt över att vara en del av det (oavsett om jag kommer med eller inte)! Kram!