2007-11-28

Jag ställer ut!!

Idag fick jag klartecken om utställningen. Jag hade helt missat att det var ett tema för utställningen - Linné, blommor och blad - så det har varit ett litet frågetecken om min medverkan, eftersom mina bilder inte alls passar in i det temat. I och för sig hade jag ju kunnat måla något helt nytt... men blommor och blad är liksom inte min typ av teman. Jag ville hellre visa upp det som representerar var jag står i mitt kreativa skapande här och nu, speciellt som jag känner att jag har utvecklats och att jag rör mig i en ny, spännande riktning.

Hur som helst, så kom jag med ändå. Jag skulle tro att de har några fler utställare som avviker från temat. Annars kommer jag verkligen att sticka ut, hahaha!

Efter att ha funderat och valt och valt bort och valt om - så har jag äntligen valt mina två bilder.
In Dreams - den här var jag helt säker på från allra första början
Get Me Out of Here: Twisted (första målningen) - det har stått mellan denna och en annan målning, men till sist valde jag denna för att visa på olika sidor i mitt skapande.

Just nu känner jag mig halvt skräckslagen... men det ska bli roligt! Det är väl enda gången jag får chansen att ställa ut, så det gäller att göra det mesta av det. Kanske ska jag rent chockera omvärlden och klä mig i kjol dagen till ära :)

Dagens tack till Jennie för hjälp och goda råd - love you!

(Jag dubbelbloggar idag :))

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å jag dubbelkommenterar ;-)
Jag är så glad att du äntligen ska ställa ut. Det här är den första utställningen i en lång rad. Din talang har så mycket att tillföra världen. Ska bli intressant att se vilket smycke som kommer med om du ska ha något med. Stora glada kramar...

carra sa...

Gisan: :)

Anonym sa...

Hurra för dig !!! Bra val av bilder !!
Men, "första och enda gången", hörredudu, nänä, det är NU det börjar på allvar !
Lycka till !!!
Kramar

carra sa...

Nalle: Tack! :)
Sådär säger alla jag pratar med, men det har jag ytterst svårt att tro. Dels svajar mitt kreativa självförtroende, dels vet jag hur oerhört många det är som aldrig blir upptäckta och/eller får ställa ut. Marknaden här i Umeå torde dessutom vara ytterst begränsad.
But a girl can dream :)

Anonym sa...

Umeå? Vem har talat om Umeå:))
Du ska ställa ut i huvudstaden!
Krameli