2009-02-10

Nytt på kreativitetsfronten

Fick klartecken idag att jag har kommit med på konstföreningens endagskurs i "Experimentell akvarell" under ledning av en konstnär från stan. Vi ska bl.a. prova på olika målarverktyg, blandtekniker, stoffer (vad nu det är) och texturer, collage och "smutsig estetik" (sic) Det blir spännande! Något att se framemot tillsammans med den spännande inbjudan/kreativa utmaning jag fick häromdagen. Kreativitetsfnatten i mig börjar röra på sig, efter att ha suttit och surat i ett hörn bra länge nu. :)

8 kommentarer:

Sara sa...

Vad skoj! Låter toppen. Glad för din skull! :D Blir såklart också nyfiken på din lilla cliffhanger...

carra sa...

Sara: Tack! Det kommer mer information vad det lider ;)

Gisan sa...

Det låter intressant och inspirerande :-) Kramar...

carra sa...

Gisan: More to come :)

Anonym sa...

Toppen! Så skare låta!!
Den andra grejen bara MÅSTE du och även jag komma med på. Måste!
Kramar Nalle

carra sa...

Nalle: Klart vi ska! Hur skulle de, eh, kunna motstå oss? ;) Visst var det ett roligt erbjudande, det gjorde hela min förra miserabla helg! Håller tummarna för oss båda, kram, Carra

Anonym sa...

Kul!

carra sa...

Ingrid: Ja det ska bli kul, ser verkligen framemot detta! :)